Screenshot 2024 03 08 at 15.08.45

 

Erasmus KA 2. Redefining Higher Education on a digital context and mainstreaming a common inclusive and green structure based on EU best practices and policy recommendations.

Erasmus+

KA2

Call: ERASMUS-EDU-2023-CBHE

Project: 101128509

Department: Economic Theory and International Economy

Title: Redefining Higher Education on a digital context and mainstreaming a common inclusive and green structure based on EU best practices and policy recommendations

Project coordinator: KARLSHOCHSCHULE GEMEINNUTZIGE GMBH, KARLSTRASSE 36 38, KARLSRUHE 76133, Germany

Partners:

  • BK CONSULT (DE)

  • University of Patras (GR)

  • Metropolitan College (GR)

  • Guram Tavartkiladze Teaching University (GE)

  • Shota Meskhias Zugdidi State Educational University (GE)

  • Gori State University (GE)

  • Ilia State University (GE)

  • Caucasus University (GE)

  • Kyiv Medical University (UA)

  • Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University (UA)

  • Dnipro Technological University (UA)

  • Uzhhorod National University (UA)

  • The Ministry of Education and Science (UA)

Under conditions of the digital revolution and changes in the labor market in today's conditions, higher education requires significant transformations. Rethinking and updating curricula in the context of digital technologies are strategically important to ensure the relevance of education that combines digitization with the environmental sustainability of the educational sphere (“green” education). Focusing on educational processes and considering the real needs of the labor market in the conditions of digital transformation, is a key direction in the development of the European and Ukrainian education sectors. Identifying problematic aspects and perspectives for higher education institutions (HEIs) and groups of individuals in vulnerable situations becomes necessary for ensuring equal opportunities in higher education. In the context of global trends in higher education, there is an objective importance of innovative approaches to teaching, including digitization, sustainability, and inclusiveness, based on the advanced experience of European, Georgian, and Ukrainian partners.

The general objective. Develop a methodological framework that will facilitate the renewal, improvement, and adoption of contemporary digital methods for organizing the educational process, as applied in the context of higher education institutions both within and outside the EU. This framework aims to ensure the implementation of inclusive principles under various learning conditions for learners who have been forced to migrate to different regions or abroad.

The specific objectives. Establish a consortium of higher education institutions (HEIs) that, based on their own experience and partners' experience, will develop a Program for the Development of Academic Staff Potential. This program aims to enhance the capabilities of academic personnel in acquiring digital skills and propose organizational reforms at the relevant educational level. Emphasis will be placed on ensuring equal opportunities for all individuals and addressing environmental issues at the national and local levels.

The main outputs are teaching materials, lectures, seminars, workshops, promotional events, conferences, academic papers, brochures/newsletters, audio-visual media products, website.

Project website: https://re-direction.org/

Contact person: Hanna Rybak, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

........................................................................................................................................................................................

Quality of information — Disclaimer
Funded by the European Union. However, the views and opinions expressed herein are solely those of the author(s) and may not reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor the European Education and Culture Executive Agency are responsible for the views and opinions expressed.


 

 

Erasmus KA 2. Переосмислення вищої освіти в цифровому контексті та інтеграція загальної інклюзивної та екологічної структури на основі найкращих практик та політичних рекомендацій ЄС - RE-DIRECTION

Erasmus+

KA2

Call: ERASMUS-EDU-2023-CBHE

Project: 101128509

Кафедра: Економічної теорії та міжнародної економіки

Назва: Переосмислення вищої освіти в цифровому контексті та впровадження спільної інклюзивної та зеленої структури на основі найкращих практик та політичних рекомендацій ЄС

Координатор: KARLSHOCHSCHULE GEMEINNUTZIGE GMBH, KARLSTRASSE 36 38, KARLSRUHE 76133, Germany

Партнери:

  • BK CONSULT (DE)

  • Патрський університет (GR)

  • Коледж Метрополітен (GR)

  • Університет Гурама Таварткіладзе (GE)

  • Зугдідський державний педагогічний університет імені Шота Месхіа (GE)

  • Державний університет Горі (GE)

  • Державний університет Ілії (GE)

  • Кавказький університет (GE)

  • Київський медичний університет (UA)

  • Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (UA)

  • НТУ «Дніпровська політехніка»

  • Ужгородський національний університет (UA)

  • Міністерство освіти і науки України (UA)

    В умовах цифрової революції та змін на ринку праці в сучасних умовах вища освіта потребує суттєвих трансформацій. Переосмислення та оновлення навчальних планів у контексті застосування цифрових технологій є стратегічно важливим для забезпечення актуальності освіти, яка буде поєднувати цифровізацію з екологічністю сфери освіти ("зеленою" освітою). Фокусування на освітніх процесах з урахуванням реальних потреб ринку праців умовах цифрової трансформації є головним напрямом розвитку європейської та української сфери освіти. Виявлення проблемних аспектів та перспектив для ЗВО і груп осіб, що опиняються у вразливому становищі, стає необхідною умовою забезпечення рівних можливостей у вищій школі. У контексті глобальних тенденцій у вищій освіті виникає об’єктивна важливість інноваційних підходів до викладання, зокрема цифровізації, сталості (збалансованості) та інклюзивності, що базуватимуться на передовому досвіді європейських, грузинських та українських партнерів.

Загальна мета. Розробка методологічної основи, яка сприятиме оновленню, вдосконаленню та освоєнню актуальних цифрових методів організації освітнього процесу, що застосовуються в контексті вищої освіти в установах-партнерах ЄС і поза зоною ЄС, що забезпечить реалізацію принципів інклюзивності у різних умовах навчання здобувачів, які були вимушені мігрувати в інші регіони, чи закордон.

Основні завдання проєкту. Створити групу ВНЗ, що на основі власного досвіду та досвіду партнерів розроблятиме Програму розвитку потенціалу академічного персоналу, що розширить його можливості щодо набуття цифрових навичок і запропонує організаційні реформи на відповідному освітньому рівні, підкреслюючи забезпечення рівних можливостей усіх людей, посилення уваги до екологічних проблем на національному й місцевому рівнях.

Основними результатами є навчальні матеріали, лекції, семінари, практикуми, рекламні заходи, конференції, наукові статті, брошури/інформаційні бюлетені, аудіовізуальні засоби масової інформації.

Сайт проєкту: https://re-direction.org/

Контактна особа: Ганна Рибак, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

........................................................................................................................................................................................

Якість інформації - Відмова від відповідальності
Фінансується Європейським Союзом. Проте погляди та думки, висловлені в цьому документі, належать виключно автору (авторам) і можуть не відображати позиції Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні Виконавче агентство з питань європейської освіти та культури не несуть відповідальності за висловлені погляди та думки.

 


Підпишись на розсилку!

сайт лого

Відправ листа на пошту:

vmz.hnamg@gmail.com

SmaLog KA2-Erasmus+

смалог

Erasmus+ Jean Monnet Module SUTRAN

photo 2023 12 20 12.47.50

The UK-Ukraine Twinning Initiative

Twinning black and colour

EIT Urban Mobility

Screenshot 2023 08 16 at 17.12.21

Erasmus KA 2 “RE- DIRECTION”

photo 2024 01 03 17.06.00

Jean Monnet Module Post-war rebuilding

1

Зміцнення потенціалу та передача знань університетам для розвитку постраждалих територій України

Screenshot 2024 11 15 at 2.51.05 PM

StormCompetence project

Screenshot 2024 11 21 at 8.08.55 PM

Erasmus+ ClimEd

thumbnail